2014年3月18日 星期二

月供股票 笨人投資法


網友YY太有個留言,佢話「XXsir您之辛苦冇白費, 因為真的幫了我及身邊好多人. 賺錢與否看個人之悟性及心理質素. 但您幫了好多人反省學習, 不會成為大户點心. 就是只學到月供股票, 己改變了好幾個人的一生 (我一直有剪下您一些入門的文章, 俾身邊不懂理財的朋友看. 好幾個都己月供了股票一年至幾年. 起碼他們儲到錢, 不是都是去了日本, 或者人買股他買股, 買了三、四線大户股,搞到錢冇晒。

YY太又話:「我好鼓舞的是一個月入只是8千多的80, 一直看我分享月供的文章及計算之例子俾他, 一直儲錢加碼, 今天己供了三年(2007年開始知道您的網誌). 現已供了七萬多元本, 他計回報及利息, 都跑贏銀行及通脹(我忘了%, 但成績ok). 他自己計過, 放定期好像只有幾百元, 但單是去年收息己過一千。初初他一個人供, 之後他媽媽開始供, 去年女友都供一份, 來年他加了人工, 會再儲多500. 目標是2年內, 加埋女友的一份, 加上少少父母支持, 用女友大機構之九成按計劃, 買一個34百呎之市區港鐵上車盤. (200萬內).他看了您文章, 同意延遲享受消費, 買到樓後會先出租俾人, 兩小口住自己家, 租金收入, 再補些, 供多2, 3 , 當是一個共同投資, 過幾年, 年紀大些要結婚, 就有自己的家 (當然我提醒了他們有關分手之可能及業權清楚之需要)。我己教了他, 要試埋加息幾厘之壓力測試.他們有目標,有行動, 比一般80後像優勝.sir 及您家人犧牲寶貴時間, 真的幫到人, 及改變了人的命運. 70, 80, 大學生,與其埋怨社會, 不如自我增值, 自強不息。感謝您.。」 

老實講我好多年前見到月供呢個方法時,心諗呢個係乜嘢笨方法,每月定時買,買入唔睇時機,選擇股票又唔靈活,又要俾手續費銀行,點解唔自己選股呢? 但後來和散戶接觸得多了,才慢慢發現,

笨方法可能係最簡單易學有效的方法。

 好多人以為自己買股唔得係眼光唔好睇錯市,又或者信錯人消息唔準,所以只要自己聰明啲醒目啲選股精明啲,就可以一矢中的,買親股都發達。呢啲係典型的散戶,佢地想以小博大,理由好簡單,就係本金太少,唔能夠唔博。所以有少少係焗賭的意味。 

 我分析散戶的情況後發現,如何選中好股這類問題,等如大學生的問題,但佢地其實面對緊小學生的問題,先要改變態度。首先係要減少不必要的消費,增加儲蓄投資。以YY太講的年青人計,月入8000元,3年都可以儲到7萬幾,估計每月要供1000多、2000元。無個月供計劃逼佢定期供,呢2000元一定唔知點解唔見咗,淨係買部iPhone都唔見幾千,都唔好講話出一期換一期新款啦。所以第一步要儲番啲錢,若果餐搵餐食餐餐清,成副成家得12萬,話錢少又焗住去瞓身博大霧,結果又輸,呢啲就係「窮根」。 

 第二係唔好全部錢攞去投機。大家都知我唔反對投機,我自己都有投機,但主要係當興趣來玩吓,研究吓不同的投機方法,但我反對瞓身投機。散戶由於一世都錢少,所以經常要投機,投機又經常輸錢,所以就無錢剩。如網友新亨記所謂,佢投機唔見咗10萬,不如花5萬 裝身好過,咁比較又啱,起碼可以當裝身也是一種吸引異性的投資,裝完個身靚咗,好過輸哂,但更重要問題係唔輸。將大部份買股票的金錢,放在投資而非投機 上,是絕大多數功夫唔好的散戶保命之法,而月供就係逼自己投資的方法,差不多盲目咁供下去,好少要作選擇,而且月供供大股,甚至供指數基金,更係無得投 機。 

所以我的結論係月供雖然笨,但若果你過去買股損手爛腳,何妨將較多資金攞去月供。其餘資金可以小試牛刀,自己選股投資也好,投機也好,練就較好的技巧時,練好工夫下山時,才放棄笨方法也不遲。呢個又係龜兔賽跑的老生常談,你點都估唔到,有時龜可以跑贏兔 。以賭為例,一個普通打工仔,一個月賭馬賭波平均輸2000元,一年輸2.4萬,20年下來,表面睇累積輸48萬,如果你用呢啲錢去合理投資,1年有10%回報,20年每年投入2.4萬新錢,複式增長,都可以有151萬,151萬呀老友! 仲未計你加人工賭多啲會輸多啲,所以有時笨笨地都得.

後記:

大部的人都以為自己好醒, 醒過「劉醒」. 我自問係一個「笨人」.

沒有留言:

張貼留言