2014年8月13日 星期三

一個贏錢的阿伯

原來好多人都唔知道只還最低還款額(Minpay),年息會去到35厘,還唔足Minpay,仲升到40厘咁恐怖。

之前有網友問我,上海同香港股市互聯互通,個市會唔會轉好呀?佢可唔可以碌卡借錢入定貨?又問我有冇股介紹?      

碌卡炒股無運行      

我話其他投資問題答你唔到,但碌卡炒股呢個問題就非常容易答。唔碌卡借錢,一年已經慳到35%至40%啦。

呢個世界,幾難至搵到一年必穩賺咁多的投資?即使係世界第二大富豪、股神巴菲特,佢投資的每年平均回報都係15%至20%,如果你搵到一項投資,可以年賺35%至40%,年年如是,過得二三十年,你就可以做世界首富啦。

攞你錢的發卡公司賺咁多錢,等如你畀人攞緊咁多錢,你就知幾大鑊啦。所以,欠緊卡數嘅人,還卡數就係穩賺不賠的投資啦。      

你可能會問,借卡數炒股,唔使借成年,借一兩個月炒完賺咗咪還番畀佢囉。我就話財不入急門,你愈心急要一炒即中,通常就死硬啦,想一兩個月,結果就借咗一兩年,利疊利,命都無。      
有網友早前都問過我,唔借錢,唔炒股,唔搏殺,邊有回報?點會發達?講起回報,我經常講要分開「投資的我」同「投機的我」,「投資的我」買大股無死錯人,每年低揸高沽就掂,甚至長揸都得。

好多人覺得好悶,覺得這種做法唔會成功,就唔會做。我不妨講個成功的真實個案,同大家分享。      

我有個朋友的90歲老爸剛剛過身。清點遺物時,發現竟然留低價值160萬的股票。仔女都非常驚訝,點解老爸會剩低咁多錢?

或有人話,160萬,都唔算好多。但呢位阿伯後生未退休時,只係啤膠工人,每月收入肯定唔會多。阿伯過身時90歲,65歲退休,已經退休25年,正當係啤膠行業開始式微的時候。老實講,一個啤膠工人,退了休25年,死後仲剩低160萬遺產。

你話喺香港唔可以累積財富,又係唔係太睇小自己呢?      

唔聲唔聲成小富      

我同朋友了解一下,點解佢老爸一個草根工人可以剩到咁多錢成為小富。朋友所知不詳,只知梗概。他老爸煙酒不好,平時唔會亂花錢,25年前攞到幾十萬退休金,大部份買了股票。佢老爸買嘅股票,都係大股,例如中電(002)、長實(001)、和黃(013)同中鋁(2600)之類。

買咗之後,唔經常進進出出,通常係見到回報比較高嘅時候才沽出。平時就靠老人金、股息同仔女少少飲茶錢,就搞掂日常生活。      

朋友舉了他老爸買中電嘅例子。早幾年約30幾元買入,坐咗幾年,食咗幾年息,2009年見到股價升到60幾蚊,就沽咗。眼光又的確幾準,中電之後跌番落去50幾元,上星期至上番60元,阿伯沽完中電都差唔多啦。

朋友話老爸平時都有睇吓報紙,會留意吓中電的生意情況,但唔覺得佢對中電有咩遠見卓識,只係覺得中電係電力公司夠穩陣,又派高息,所以就買吓;至於沽貨係見佢當時升得咁快咁急所以沽,亦唔係睇通佢有乜唔妥。      

低揸大股慢慢坐      

阿伯最後剩低的股票,比較多的是和黃,佢2009年時入貨(應是沽了中電套現咗),股價只係70幾蚊,上周已經升到106蚊。講開和黃,順帶一提陸羽仁在三年前和黃70幾蚊嘅時候,都講過幾次,和黃未來幾年盈利應有增長,買得過。當時我公司有位靚女睇完呢個專欄,就問我好唔好買,我話短期上落唔敢包,睇中長線就可以,靚女就買咗,到最近沽出部份,執咗唔少,話要多謝我。我話唔使多謝,賺錢都係因為佢夠耐性,可以坐足幾年,無買完回少少就走啫。      

講番阿伯,睇佢一生經歷,讀書唔多,收入微薄,後生時仲有少少好食懶飛,鍾意就開工,唔鍾意就唞吓,到老來才定性。退休25年,90歲過身,死咗之後遺產160萬元。如果大家有用過我喺《巴士的報》(www.bastillepost.com)搞的「巴士的退休資金計算機」,都會知道夠錢畀自己到90歲過身都唔易,阿伯仲剩番咁多畀仔女,可以稱得上係一個成功的投資者。      

唔明股票唔去買      

大家不妨睇睇阿伯的投資經驗,有甚麼地方值得我哋參考同記取。首先係佢唔會買三四五六線、古靈精怪嘅股票。阿伯成日話,讀得書少,有好多嘢唔明,怕俾人滾,就唔會買古靈精怪嘅股票,只會買大公司股票,因為知佢哋做緊乜,中電發電、長實起樓、和黃做超市碼頭,隨口講得出。我聽到之後滴晒汗,一個啤膠工人同股神巴菲特講買股嘅方法,其實差唔多?

巴菲特之所以唔買科網股,冇中招,原因就係佢唔識科網呢盤生意,所以就冇買。好多人想刀仔鋸大樹,買一博十,專買古靈精怪的股票,結果連刀仔都輸埋。      

第二點係專買藍籌大股,貪佢哋穩陣,唔會執笠。阿伯成日都問,呢間公司唔會執笠啩?可能係後生的時候見過銀行擠提,銀行執笠,話60年代恒生都試過擠提啦。所以對公司穩唔穩陣,特別小心,連銀行股都唔買。買股死坐最怕公司執,佢要避開可能執笠的大股。      

長揸連息都食埋      

第三點係肯長揸。呢個同佢買股想食息有關係。所以會揀比較高息的股票。和黃買咗之後,股價下跌,都冇所謂,可以坐吓,收吓息。見到升,都唔需要急着沽出。佢成日講,沽咗隻股票,都唔知買乜。長揸,就可以食到較大的累積升幅。      
自我控制最重要      

第四點同投資組合無關,但同人生觀有關,係量入為出。阿伯好早已經離開仔女,獨自生活,主要靠自己養活自己。雖然花費不多,但生活也算開心。財經報紙經常睇,但落注唔多,問佢睇咁多做乜,佢話可以知道世界發生乜事,可以知多啲,充實自己。

其實,當你對世界發生嘅事知得愈多,愈了解,就愈想有行動,忍唔住在股場進進出出,控制唔到自己。至於阿伯點樣能夠知得多,買賣得少,點解咁忍得手就唔知啦,可能係怕買得多會輸唔夠錢生活,亂炒股都係一種花費。      

佢生活能夠做到量入為出,睇住有幾多股息收入,仔女會畀幾多茶錢,生果金有幾多,就使幾多錢。事實上,生活過得開心,又唔一定要豪花。最難得的是阿伯知道自己未來的生活係點。而好多人都沒有這個概念,無諗過退休後,生活會係點過。      

《巴士的報》搞那個「巴士的退休資金計算機」,好多網友撳完之後大歎,點得呀,點可以累積到咁多錢夠退休呀,唔會成功嘅。我就舉一個無乜讀過書嘅啤膠工人成功故事畀大家睇睇,要做到財務自由,其實唔難。關鍵係知道自己要做啲乜,又肯去做,就雖不中,亦不遠矣。問題係好多人都唔肯去節制自己。      

不知道大家是否記得,幾年前有一名英國籍退休法官,因騙取綜援被控。當年佢在香港做法官,仲係老外,一年可以賺幾多錢?但點解退休後要住公屋,仲要呃綜援?錢去晒邊?唯一的解釋就係亂咁使錢啦。      

所以話,做唔做得到財務自由,退唔退到休,與讀幾多書、每月賺幾多錢無關。

香港係資本主義社會,錢會搵錢,以資本累積資本容易,狂花錢損耗資本呀。

陸羽仁

6 則留言:

  1. 所以我都傾向唔做咁多分析. 一黎唔識, 二黎懶. 有機會宏觀評估吓, 反而會搵間中搵到啲低入資產既機會.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我只會識 PE 10 以下買入, 接近 PE 20 或以上沽出, 最主要因素是 「時機」及「耐性」。

      投資其實可以好簡單。

      刪除
    2. 你或者應該睇睇..
      http://www.mmhome.com/blog/2012/11/26/市盈率投資法謬誤/

      刪除
    3. 多謝分享,大部分時間都是低位買入,到目前為止尚算可以。

      目前還沒在高位沽出股票。

      刪除
    4. PE<10 加埋有穩定派息
      大道至簡

      刪除
    5. 簡單的指標 。

      再者可以考慮指數基金例如: 盈富, 南方A50...

      刪除