2014年8月15日 星期五

聚財

人到中年啦,究竟有乜嘢,可以作為較長線嘅投資呢?有人問起,買基金好唔好?我認為基金其實都有好嘢,但唔係有研究,多數唔識揀,普通人買基金都是「瀨嘢」多,原因是專買一些流行基金。

例如呢期興炒金磚四國,基金公司就整出一大堆金磚四國基金,賣晒廣告,散戶就買金磚四國基金;呢期話利息跌債券得,基金公司又搞債券基金,佢哋又一窩蜂去買債券基金。

不過,唔知大家有否留意,一個熱潮唔會維持好耐,一兩年就過晒。在座有位朋友係人事經理,話自己唔炒嘢,但係買埋一大堆流行基金,我問佢知唔知那些基金是搞乜東東,佢連個基金名都講唔出,只知道有啲係新興國家基金,有啲係債券基金,講基金公司名就更加講唔出啦。

唔少人都係咁,唔想炒股,就買基金,我覺得都幾弊,因為這類基金熱門,都係在那種產品熱門時搞基金,入貨價自然高,係買呢啲基金等如經常摸頂買貨,基金公司賣完一浸熱門貨,就閃人去搞下一個熱門概念。之前搞落的基金不同熱門,未必找最好的芬佬去管,但你仍然每年要俾管理費2至3%。

買貴嘢之餘,仲俾人抽水。所以話,唔識走去買基金做長遠投資,唔係一個好方法。

我覺得比較好嘅方法,就係揀個大方向,低價買入,不斷聚財。原本經濟ok樓價較低時,買樓投資,係最好嘅聚財方法,因為買樓有槓桿,放低三成買咗十足資產,只要入貨價唔計,供十零年成舊資產都係自己,仲可能會升值。

不過依家樓價貴,已經行唔通。同學反覆問我,樣樣嘢都好似唔得,究竟邊樣至得呢? 我叫大家先諗一個問題,估估中國經濟在未來十年八載,究竟得唔得?如果覺得係得嘅,就趁低價買些與中國經濟相關的資產。如果唔睇好中國經濟,覺得歐美掂啲,就買歐美資產。

關鍵係先抓住一個大方向,然後每當佢低價時就入貨,長期持有。大家要留意嘅係呢種方法講就易,做起來頗難,因為期間必然出現波動,一般人唔係咁易把持得住。

我不妨舉兩個我認為可以「聚財」的例子給大家參考。如果你認為中國經濟長遠係得嘅,可以考慮越秀房產信託基金(405),現價3.62元。佢喺廣州擁六個物業,但最主要資產係廣州IFC。越房市賬率只有0.619倍(即股價對資產淨值的比率),你買佢,等如用緊62折買廣州IFC呢舊資產,平咗38%,有一個唔錯的安全閥。

但記住!記住!記住!要有心理準備,雖然資產有折讓,股價仍然係有下跌的可能。大市唔好,佢股價仍然會跌。

不過,如果長揸5、7、10年,蝕錢的機會唔會好大,大家唔好忘記,每年還有接5至7厘息收。

另一隻招商局中國基金 (133), 現價10元,息率4.7厘。折扣就更誇張啦,市賬率0.395,四折都唔夠。佢嘅資產主要係金融股、招商銀行、興業銀行和中誠信託加埋佔佢54%資產,其餘有26%是文化傳媒,其他資產包括能源、製造、科技、醫藥及地產等(資料詳情見http://goo.gl/2u9HJm)。

惟一的缺點係資產比較側重金融業。市道熱的時候,基金炒得好貴,市道唔掂的時候,基金就出現好大的折扣。招商局中國基金市帳率仲低,得0.39倍,即係39折,平咗61%!有咁大個折讓頂住,都算有安全空間。

不過,又係嗰句,記住!記住!記住!大市唔好股價仍有機會下跌。但佢跌得愈深,就更加抵買。

買這些股票,等同用平價買了廣州頂級寫字樓,或者多間大銀行及媒體的股權。由於折讓有相當,除了較安全外,亦變相有一定嘅槓桿比率,例如招商中國基金,等如放低近四成錢,就可以買十足資產。

有錢又不妨可以買少少,可以做到聚財的效果。到樓價跌番到咁上下時,又可以沽咗佢地去買樓。

講到風險,好多人怕風險去存人仔,大家千奇唔好以為咁就完全無風險,因為中國經濟一旦崩潰,人仔一樣會大跌。

大家睇好人仔匯價,即係對中國經濟前景有信心,買越秀房產信託基金同招商局中國基金,豈不是一個更好嘅投資?

溫馨提示:大家記住唔好睇完呢篇文章,就去狂掃貨。股票可升可跌,長線投資買股票,唔可以心急,睇定啲,慢慢見低位才買,贏面會大啲。

另外買股票要留有餘地,不宜瞓身,呢啲都係郁得好慢的股份,不用心急進攻也。

陸羽仁

沒有留言:

張貼留言