2015年4月18日 星期六

經濟熊市 股票牛市

上周五港股收市後,期指夜市跌近700點,美國道指亦跌近300點。近期開始多人相信港股已進入牛市先嚟跌,係震倉定中伏?

當股市上升時,無論講甚麼理由,只要結論係升,聽落都會似層層。但有一個理由香港人應該特別感同身受,就係生意難做,賭場就旺,尤其中國人出名鍾意賭。似乎我哋都有一種觀念,就係牛市應該係由盈利帶動,經濟好轉,生意暢旺,所以前景看高一線。但經濟轉差時出現牛市其實亦常見,例如八十年代末嘅日本,所謂供樓供三代嘅時代,以及九十年代嘅香港,股樓狂潮時代。

兩者分別在於,經濟好景下的牛市,市底比較穩健,投資者可預期公司盈利持續有增長,能夠隱約感覺到何謂高位,例如當見到盈利冇得再升而市盈率太高時。經濟差下的牛市,市底係虛,大家都只係博自己唔係最後接火棒者,即所謂herding,近期中港股市如是,歐洲債市亦如是。

有一些經濟轉差迹象大眾都已可感受到,例如遊客減少、舖租下跌,但唔代表股市會因此而下跌。當此其時反而容易催生博一鋪嘅心態,反正老老實實去營運一間公司都唔夠交租同燈油火蠟,不如股樓炒一轉。其中遊客減少同港匯有關,今日你會想去邊到旅行?日本、歐洲吧,因為錢平。相對地,美元強勢香港就錢貴。香港錢貴對股市亦有影響,調轉睇,如果你係日本人、台灣人,覺得自己嘅貨幣會下跌而美元會升時,你唔想去香港旅行,但會想將部份資產轉為美元資產,尤其出入容易嘅資產。

港股見頂前應會見到好多公司批股、供股抽水,指數繼續升但你會發現手上好多股唔知咩事跌咗兩成。未出現咁樣情況而突然大急插,就係出現突發性經濟危機,現階段相信不致於此。但當然要常懷怵惕之心,明白經濟差下升市市底虛。從技術走勢角度,日經20000點、德國12500點、滬綜指4200至4500點都係轉折期。港股相信有調整,未升完,但如果稍後見到周圍都跌市時,就要十分謹慎。

Mr. Tregunter

沒有留言:

張貼留言